W ramach tego miesiąca Fundacja podjęła wiele inicjatyw, które miały na celu szerzenie wiedzy o spektrum, obalanie stereotypów i wsparcie rodzin. Staramy się również włączać aktywnie społeczność lokalną w dialog społeczny na temat spektrum. Działania w kwietniu były dokładnie przemyślane i prowadzone wielowymiarowo.
Klub Świadomej Młodzieży, czyli grupa młodzieży i dorosłych w spektrum autyzmu działająca w nurcie samostanowienia postawiła sobie za cel uświadamianie różnym grupom społecznym, czym jest spektrum i neuroróżnorodność oraz zainicjowanie rozmów dotyczących obszaru zawodowego osób w spektrum, czyli tematu ciągle jeszcze niszowego. W szkołach podstawowych odbyły się lekcje neuroróżnorodności dla uczniów i rodziców, które cały czas są bardzo pozytywnie odbierane przez uczestników.
Lekcje neuroróżnorodności to spotkania podczas których samorzecznicy z Klubu opowiadają o spektrum autyzmu ze swojej perspektywy, odpowiadając na pytania odczarowując stereotypy o spektrum autyzmu. 8 kwietnia odbyło się spotkanie dotyczące aktywności zawodowej osób w spektrum autyzmu „Autyzmowa aktywność zawodowa”, w którym wzięli udział rodzice osób w spektrum autyzmu. Kolejne spotkanie w tym temacie odbyło się 29 kwietnia dla nauczycieli oraz pracowników urzędów. Podczas spotkań dorosłe osoby w spektrum dzieliły się swoimi doświadczeniami w pracy zawodowej, jako osoby neuroróżnorodne.
Klub Świadomej Młodzieży kładzie również duży nacisk na rozwijanie pasji, które często są bardzo mocną stroną osób neuroróżnorodnych. W Kutnowskim Domu Kultury po raz kolejny odbyło się wydarzenie pod nazwą „stoliki pasji” podczas którego członkowie KŚM mieli przestrzeń do podzielenia się swoimi zainteresowaniami i pasjami z mieszkańcami Kutna. Tego dnia miał również miejsce pokaz filmu, podejmującego tematykę autyzmu „Jeden na Milion”. Widzowie byli poruszeni seansem.
Również terapeuci Fundacji aktywnie włączyli się w działania kwietniowe. Dla rodziców dzieci ze Specjalnego Przedszkola Terapeutycznego „ToTu” odbył się cykl 4 warsztatów tematycznych. Podczas spotkań terapeuci dzielili się wiedzą z zakresu wspierania dziecka w obszarze terapii ręki, arteterapii, muzykoterapii i komunikacji AAC.
Oprócz tego odbyły się lekcje różnorodności dla najmłodszych przeprowadzone przez terapeutów z Fundacji. Zajęcia te miały formę warsztatów, a mottem przewodnim było hasło „Wszyscy jesteśmy wyjątkowi”.